Op de camping

Wie is mijn aanspreekpunt ter plaatse?

  • De accommodatie is eigendom van de camping of van één van onze zorgvuldig geselecteerde partners. Op uw voucher kunt u zien, wie in uw geval de aanbieder van uw accommodatie is. Zij zijn uw eerste aanspreekpunt op de camping en helpen u met al uw vragen.  Op de camping zijn geen medewerkers van Allcamps aanwezig.
  • De gedragsregels die door de campinghouder zijn vastgelegd dient u te respecteren. Bij overtreding van de regels, behoudt zowel de camping als de reisaanbieder zich het recht voor gasten de toegang tot het terrein c.q. de accommodatie te ontzeggen.

Welke kosten dienen we ter plaatse nog te voldoen?

  • Ter plaatse dient u nog een borgsom te betalen, deze krijgt u terug als u de accommodatie in goede staat achterlaat. De medewerkers ter plaatse voeren een check uit aan het einde van uw verblijf om te bepalen of u uw borg volledig retour krijgt.
  • Toeristenbelasting dient u in bijna alle gevallen ter plaatse te voldoen, de hoogte hiervan wisselt per camping en soms zelfs per seizoen. We kunnen over de hoogte van de toeristenbelasting geen uitspraken doen, de lokale overheid bepaalt de hoogte en voor wie deze geldt. Vaak hoeven kinderen tot een bepaalde leeftijd namelijk geen toeristenbelasting te betalen.  
  •  In sommige gevallen is de eindschoonmaak verplicht ter plaatse door u te voldoen. Informatie hierover kunt u teruglezen op onze website bij de door u geboekte accommodatie (zie ook Eindschoonmaak)
  • Voor sommige faciliteiten op de camping geldt een toeslag, denk daarbij bijvoorbeeld aan het gebruik van een waterfiets, de trampolines of de pingpongtafel. Met name in Kroatië dient u er rekening mee te houden dat activiteiten op de camping vaak zijn uitbesteed aan derden en dat er daardoor kosten voor in rekening worden gebracht. In een enkel geval dient er een entreeprijs betaald te worden voor het gebruik van het zwembad.

Waarom moet ik een borgsom betalen? 

  • De borgsom is verplicht en dient als zekerheid voor de aanbieder van de accommodatie.
  • De hoogte van de borgsom staat op uw voucher onder "Extra's en Toeslagen" (vanaf € 60).
  • De aanbieder van de accommodatie houdt de borg gedurende uw verblijf bij zich. Een deel van de borg of de gehele borgsom kan ingehouden worden indien de accommodatie bij vertrek niet compleet is of niet schoongemaakt is zoals aangegeven in de instructies. 
  • Normaalgesproken ontvangt u de borg weer terug bij uw vertrek. Bij vroeg vertrek kan de aanbieder besluiten de borgsom naar uw rekening over te maken.
  • Wij vragen om uw begrip indien de aanbieder (een deel van) de borgsom wegens schade of onvoldoende schoonmaak inhoudt.

Waarom moet ik ter plaatse toeristenbelasting betalen? 

  • De toeristenbelasting dient door de aanbieder van de accommodatie per persoon aan de camping te worden betaald. De hoogte van de toeristenbelasting wordt uiteindelijk bepaald en geheven door de gemeente. 
  • Bij sommige aanbieders is deze al inclusief in de reissom. 
  • In sommige gevallen betaalt u nog Ecotax, bijvoorbeeld voor milieumaatregelen die de camping instelt (gescheiden afval bijvoorbeeld).

Welke betaalmogelijkheden zijn er hiervoor?

  • Zorg ervoor dat u voor de betaling contant geld bij u heeft indien creditcards niet geaccepteerd worden. Campings accepteren over het algemeen geen Maestro-cards.
  • Vraag bij contante betaling van de borgsom altijd om een kwitantie om te kunnen bewijzen dat u betaald heeft en hou deze bij u tot u het bedrag van de borg weer terug heeft.

Mag ik een bijzettentje plaatsen? 

  • Dit is in sommige gevallen toegestaan. Informeert u bij één van onze medewerk(st)ers of het is toegestaan bij de accommodatie die u heeft gereserveerd. Soms weten we dit uit ervaring en soms moeten we dit even voor u navragen. Als het is toegestaan, mag dit bijzettentje (max. 2x2 mtr) niet gebruikt worden om de maximale bezetting te overschrijden. Is een accommodatie bijvoorbeeld boekbaar voor maximaal 6 personen, dan mag het bijzettentje nooit gebruikt worden als slaapplek voor een zevende persoon.


Kan ik de auto bij mijn accommodatie parkeren ?

  • In veel gevallen kunt u de auto bij uw accommodatie parkeren. Dit lukt echter niet altijd. In dergelijke gevallen dient u de auto op een parkeerplaats in de buurt van uw accommodatie te parkeren of op een centrale parkeerplaats. Als de camping autovrij is, kunt u soms wel de camping op om uw bagage uit te laden bij aankomst en in te laden bij vertrek. Als dit niet is toegestaan, dan zijn er bagagewagentjes beschikbaar om uw bagage te vervoeren.


Mijn reisgezelschap reist in 2 auto's, kan ik deze beide bij de accommodatie parkeren ?

  • Dat is haast nooit mogelijk in verband met de beperkte ruimte en veiligheid. De tweede auto dient meestal op de parkeerplaats bij de receptie geparkeerd te worden. Vaak geldt er ook een toeslag voor de tweede auto. Reist u met 2 auto's, vraag dan vooraf bij ons op wat de voorwaarden zijn op de door u gereserveerde camping.


Mag ik een bermuda dragen in he zwembad op de camping ?

  • Op campings in Frankrijk en Italië is een bermuda vaak niet toegestaan. Op onze website kunt u bij de camping van uw keuze zien of dit wel of niet is toegestaan. U vindt dit terug op het tabblad faciliteiten onder het kopje zwembad.


Is het dragen van een badmuts verplicht ?

  • Op sommige campings in Italië is dit inderdaad verplicht. U kunt op onze website bij de camping van uw keuze zien of het dragen van een badmuts verplicht is. U vindt dit terug op het tabblad faciliteiten onder het kopje zwembad.


Kan ik mijn eigen boot meenemen naar de camping ?

  • Deze vraag krijgen we regelmatig, vooral als het een camping aan het Gardameer betreft. Veel campings hebben daar een boothelling en boeien om uw boot aan te meren. We bemiddelen echter niet bij het reserveren van deze mogelijkheid. Wilt u graag uw boot meenemen, informeer dan bij de camping zelf wat de mogelijkheden zijn. Vergeet ook niet te vragen hoe ze omgaan met het parkeren van uw boottrailer! Daar worden regelmatig kosten voor in rekening gebracht en de trailer dient ook vaak op de parkeerplaats bij de receptie te worden geparkeerd.


Waar moet ik verder nog op letten? 

  • Het kan zijn dat u ter plaatse nog een toeslag betaalt voor de 5e en/of 6e persoon. Dit staat op uw voucher. Dit bedrag kan niet bij boeking betaald worden, omdat de aanbieder van de accommodatie deze toeslag direct aan de camping moet afdragen.
  • Voor sommige faciliteiten zoals bepaalde waterparken en bijbehorende zaken (bv glijbaan), wellness, duikschool, fietsverhuur, ligbedden en parasols dient u vaak ter plaatse een toeslag te betalen.