Op de camping

Wie is mijn aanspreekpunt ter plaatse?

  • De accommodatie is eigendom van de camping of van één van onze zorgvuldig geselecteerde partners. Op uw voucher kunt u zien, wie in uw geval de aanbieder van uw accommodatie is. Zij zijn uw eerste aanspreekpunt op de camping en helpen u met al uw vragen.  Op de camping zijn geen medewerkers van Allcamps aanwezig.
  • De gedragsregels die door de campinghouder zijn vastgelegd dient u te respecteren. Bij overtreding van de regels, behoudt zowel de camping als de reisaanbieder zich het recht voor gasten de toegang tot het terrein c.q. de accommodatie te ontzeggen.

Welke kosten dienen we ter plaatse nog te voldoen?

  • Ter plaatse dient u nog een borgsom te betalen, deze krijgt u terug als u de accommodatie in goede staat achterlaat. De medewerkers ter plaatse voeren een check uit aan het einde van uw verblijf om te bepalen of u uw borg volledig retour krijgt.
  • Toeristenbelasting dient u in bijna alle gevallen ter plaatse te voldoen, de hoogte hiervan wisselt per camping en soms zelfs per seizoen. We kunnen over de hoogte van de toeristenbelasting geen uitspraken doen, de lokale overheid bepaalt de hoogte en voor wie deze geldt. Vaak hoeven kinderen tot een bepaalde leeftijd namelijk geen toeristenbelasting te betalen.  
  •  In sommige gevallen is de eindschoonmaak verplicht ter plaatse door u te voldoen. Informatie hierover kunt u teruglezen op onze website bij de door u geboekte accommodatie (zie ook Eindschoonmaak)
  • Voor sommige faciliteiten op de camping geldt een toeslag, denk daarbij bijvoorbeeld aan het gebruik van een waterfiets, de trampolines of de pingpongtafel. Met name in Kroatië dient u er rekening mee te houden dat activiteiten op de camping vaak zijn uitbesteed aan derden en dat er daardoor kosten voor in rekening worden gebracht. In een enkel geval dient er een entreeprijs betaald te worden voor het gebruik van het zwembad.

Waarom moet ik een borgsom betalen? 

  • De borgsom is verplicht en dient als zekerheid voor de aanbieder van de accommodatie.
  • De hoogte van de borgsom staat op uw voucher onder "Extra's en Toeslagen" (vanaf € 60).
  • De aanbieder van de accommodatie houdt de borg gedurende uw verblijf bij zich. Een deel van de borg of de gehele borgsom kan ingehouden worden indien de accommodatie bij vertrek niet compleet is of niet schoongemaakt zoals aangegeven in de instructies. 
  • Normaalgesproken ontvangt u de borg weer terug bij uw vertrek. Bij vroeg vertrek kan de aanbieder besluiten de borgsom op uw rekening over te maken.
  • Wij vragen om uw begrip indien de aanbieder (een deel van) de borgsom wegens schade of onvoldoende schoonmaak inhoudt.

Waarom moet ik ter plaatse toeristenbelasting betalen? 

  • De toeristenbelasting dient door de aanbieder van de accommodatie per persoon aan de camping te worden betaald. De hoogte van de toeristenbelasting wordt uiteindelijk bepaald en geheven door de gemeente. 
  • Bij sommige aanbieders is deze al inclusief in de reissom. 
  • In sommige gevallen betaalt u nog Ecotax, bijvoorbeeld voor milieumaatregelen die de camping instelt (gescheiden afval bijvoorbeeld).

Welke betaalmogelijkheden zijn er hiervoor?

  • Zorg ervoor dat u voor de betaling contant geld bij u heeft indien creditcards niet geaccepteerd worden. Campings accepteren over het algemeen geen Maestro-cards.
  • Vraag bij contante betaling van de borgsom altijd om een kwitantie om te kunnen bewijzen dat u betaald heeft en hou deze bij u tot u het bedrag van de borg weer terug heeft.

Mag ik een bijzettentje plaatsen? 

  • Dit is in sommige gevallen toegestaan. Informeert u bij één van onze medewerk(st)ers of het is toegestaan bij de accommodatie die u heeft gereserveerd. Soms weten we dit uit ervaring en soms moeten we dit even voor u navragen. Als het is toegestaan, mag dit bijzettentje (max. 2x2 mtr) niet gebruikt worden om de maximale bezetting te overschrijden. Is een accommodatie bijvoorbeeld boekbaar voor maximaal 6 personen, dan mag het bijzettentje nooit gebruikt worden als slaapplek voor een zevende persoon.

Waar moet ik verder nog op letten? 

  • Het kan zijn dat u ter plaatse nog een toeslag betaalt voor de 5e en/of 6e persoon. Dit staat op uw voucher. Dit bedrag kan niet bij boeking betaald worden, omdat de aanbieder van de accommodatie deze toeslag direct aan de camping moet afdragen.
  • Voor sommige faciliteiten zoals bepaalde waterparken en bijbehorende zaken (bv glijbaan), wellness, duikschool, fietsverhuur, ligbedden en parasols dient u vaak ter plaatse een toeslag te betalen.